plen
Aktualności
2012-03-09 12:33:00 Nowości - marzec 2012

 


 

Dziecko z niepełnosprawnością ruchową : jak wspomagać rozwój psychoruchowy

red. nauk. Maria Borkowska

PRZEJDŹ DO KATALOGU

W ostatnich latach dokonała się znacząca zmiana w podejściu do osób niepełnosprawnych doprowadzając do weryfikacji dotychczasowych sposobów usprawniania. Obecnie nikt już nie podważa konieczności wieloprofilowego usprawniania dzieci bez odrywania ich od domu rodzinnego i środowiska, w którym się wychowują. W tym poradniku rodzice i opiekunowie dzieci niepełnosprawnych znajdą wyczerpujące informacje na temat rehabilitacji, najczęściej stosowanych metod usprawniania ruchowego, a także postępowanie leczniczo-usprawniające w codziennych czynnościach.


Opis książki zaczerpnięty z OSDW Azymut Sp. z o.o.
 

 

Oblicza złości : perspektywa psychologów, psychiatrów i psychoterapeutów
red. nauk. Bernarda Bereza

PRZEJDŹ DO KATALOGU

W książce Autorzy przedstawili w sposób przekrojowy różne oblicza złości – złość w normie (czym się wyraża, jak sobie z nią radzić, jakie funkcje pełni, skąd się bierze) oraz złość w patologii (w uzależnieniach, w zaburzeniach psychicznych, zaburzeniach odżywiania, w nerwicach, zaburzeniach osobowości itp.) W publikacji zostały również omówione sposoby radzenia sobie z gniewem oraz formy pracy terapeutycznej z pacjentami, którym złość towarzyszy m.in. w uzależnieniach, obrazie osobowości, zaburzeniach nastroju, zaburzeniach lękowych. Praca zawiera ponadto unikatowe badania w zakresie złości przeprowadzone na gruncie polskim.


Opis książki zaczerpnięty z OSDW Azymut Sp. z o.o.

 

 

Bajkowa podróż w krainę muzyki : scenariusze zajęć rytmicznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Barbara Prasowska-Zeidler

PRZEJDŹ DO KATALOGU

 Książka ta to zestaw 24 scenariuszy zajęć, czyli 8 cyklów lekcyjnych zainspirowanych bajkami, z których każdy dzieli się na trzy części: zajęcia wprowadzające, ćwiczeniowo-utrwalające i sprawdzające.

 

Opis książki zaczerpnięty z OSDW Azymut Sp. z o.o.

 

Działalność szkoły we wspomaganiu rozwoju ucznia zdolnego
Agnieszka Hłobił

 PRZEJDŹ DO KATALOGU

Zagadnienia dotyczące kształcenia zdolnych dzieci i zdolnej młodzieży kojarzone są najsilniej z kształceniem odbywającym się w szkole. I chociaż sporo zajęć, w których te dzieci uczestniczą, organizuje się także poza szkołą, np. w młodzieżowych domach kultury czy klubach, to trudno nie uznać, że oczekiwania i nadzieje, jakie wiąże się z działalnością szkoły w zakresie rozwijania zdolności, są zrozumiałe i w pełni naturalne. Ale trzeba też przyznać, że te nadzieje i oczekiwania spełnione są jak dotąd w skromnym stopniu. To zaś skłania do poszukiwania lepszych niż obecnie stosowane sposobów kształcenia szkolnego uczniów zdolnych. Celem pracy jest znalezienie odpowiedzi na powyższe zagadnienia, jak i przedstawienie realiów polskiej szkoły pod względem organizacji procesu kształcenia ukierunkowanego na rozwój ucznia zdolnego. Badaniami objęte zostały gimnazja będące osobnym szczeblem kształcenia, nazywanym ponadpodstawowym, skupiające młodzież w istotnym dla niej samej etapie rozwojowym, okresie adolescencji, w którym tempo zdolności umysłowych bardzo się zmienia (wzrasta bądź maleje) i tym samym wymaga stymulacji.

 

 Opis książki zaczerpnięty z OSDW Azymut Sp. z o.o.

 

 

Hipnoza w psychoterapii
Josie Hadley, Carol Staudacher

PRZEJDŹ DO KATALOGU

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak obniżyć stres, podnieść samoocenę i rozwinąć kreatywność, poprawić pamięć i umiejętność uczenia się, uwolnić się od nałogów, stresu, lęków i fobii - sięgnij po hipnozę - powszechnie stosowaną w psychoterapii dzięki jej zdumiewającej skuteczności.

Lata doświadczeń terapeutów jednoznacznie wskazują, że jest ona bezpieczna i można ją stosować również na samym sobie. Z książki można korzystać jak z podręcznika autohipnozy, przydatnego przede wszystkim dla tych Czytelników, którzy chcą sami poradzić sobie z nękającymi ich problemami. Natomiast psychoterapeuci znajdą mnóstwo cennych wskazówek dotyczących pracy z pacjentami, którzy borykają się z konkretnymi trudnościami.

W kolejnych rozdziałach Czytelnik znajdzie konkretne sugestie hipnotyczne, a także omówienie problemów i propozycje zamienienia niechcianych zachowań na pożądane. Dzięki temu zyska konkretne narzędzia, dzięki którym nabierze sił, by żyć w pełni swoich możliwości.

 

Opis książki zaczerpnięty z OSDW Azymut Sp. z o.o.

 

 

Dziennik. T. 2, 1970-1979
Sławomir Mrożek

PRZEJDŹ DO KATALOGU

Odyseja Sławomira Mrożka trwa! Drugi tom "Dziennika" Sławomira Mrożka obejmuje lata 1970-1979. Pisarz przebywa w tym czasie na emigracji - podróżuje po Europie, zwiedza Stany Zjednoczone, po raz pierwszy też odwiedza Amerykę Południową.

Z pewnością wielu czytelników będzie zaskoczonych obrazem pisarza, jaki wyłania się z kart tej książki. Mrożek z niespotykaną szczerością pisze o swych grzechach, kompleksach i nocach spędzonych w towarzystwie butelek wina lub whisky. Z dystansu patrzy na sprawy polskie, najczęściej krytykuje i wyśmiewa, ale i przeżywa momenty uniesienia, jak wtedy, gdy papieżem zostaje Karol Wojtyła.

Prywatne zapiski pomagają także zajrzeć w prywatny świat dramaturga - dzięki "Dziennikowi" z lat 70tych odkrywamy Mrożka kochanka, który tak samo często porzucał, jak i był porzucany.

W końcu "Dziennik" to kopalnia wiedzy o genezie jego dzieł - właśnie wtedy powstaje słynna sztuka "Emigranci" - Mrożek obszernie analizuje książki, które czyta, spiera się ze znanymi pisarzami i filozofami. Jedno jest pewne, przed czytelnikami kolejny etap fascynującej intelektualnej przygody.


Opis książki zaczerpnięty z OSDW Azymut Sp. z o.o.

 


Jak najazdy barbarzyńców ukształtowały współczesny świat
Thomas J. Craughwell

PRZEJDŹ DO KATALOGU

Pasjonująca opowieść popularnonaukowa o nadzwyczajnych zmianach, jakie dokonały się na świecie za sprawą niszczycielskich najazdów barbarzyńców.
Ci bezlitośni mordercy i grabieżcy, burzący wielkie miasta i pustoszący wsie, uruchomili ciąg wydarzeń prowadzących do powstania świata, jaki znamy dzisiaj.
Odnajdziemy w książce także zabawne kulisy i niezwykle interesujące, zawarte w anegdotach, szczegóły tych przerażających wydarzeń.

Wydarzenia obejmują czasy od upadku Rzymu po odwrót Mongołów z Europy Środkowej, najazdy m.in. Gotów, Hunów, Wandalów na Europę, Afrykę Północną i Azję, które w efekcie przyczyniły się do powstania nowych państw i miast – Anglii, Normandii, Rosji, Moskwy, Dublina czy Delhi, dziś ośrodków władzy, międzynarodowego handlu i kultury.
Zawarte tu historie ukazują motywy działania znanych z historii czarnych charakterów, m.in. wodza Hunów - Attyli, króla Gotów - Alaryka, Mongołów - Czyngis-chana i wielu innych barbarzyńskich władców, których grasowanie po Europie, Azji i północnej Afryce zmieniło bieg historii.


Opis książki zaczerpnięty z OSDW Azymut Sp. z o.o.
 

 


Historia papieży

John W. O'Malley

PRZEJDŹ DO KATALOGU

Kalikst I był niewolnikiem, Pius IX szlachcicem, Pius XII arystokratą, a jego następca Jan XXIII, wychował się na wsi. Wielu papieży w chwili wyboru nie miało żadnych święceń. Pochodzili z Włoch, Grecji, Syrii, Hiszpanii, Francji, Niemiec i Holandii. Tylko jeden był Anglikiem, jeden Polakiem. Grono następców świętego Piotra, których pontyfikaty uznajemy za ważne, obejmuje przeszło dwustu sześćdziesięciu papieży. Brali oni udział w największych dramatach dwutysiącletniej historii świata zachodniego, a w niektórych wydarzeniach odegrali kluczowe role. Autor pisze zarówno o zaletach, jak i przywarach bohaterów książki. Przedstawiając fakty, zręcznie pokazuje, jak instytucja papiestwa stopniowo dochodziła do swego obecnego kształtu, i obala mity narosłe wokół jej historii.


Opis książki zaczerpnięty z OSDW Azymut Sp. z o.o.
 

 


Jak dzieci uczą się mówić
Katarzyna Bieńkowska

PRZEJDŹ DO KATALOGU


Rodzice bardzo często niepokoją się o stan mowy dziecka. Mowa nie jest umiejętnością wrodzoną. Człowiek nabywa tej umiejętności w ciągu całego swojego życia w kontaktach z ludźmi. Niepokój rodziców budzi fakt, iż ich normalnie fizycznie rozwijające się dziecko mówi mało, nie chce rozmawiać z rodzicami, rówieśnikami, ma mały zasób słów albo nie mówi jeszcze wcale. Wszelkie nieprawidłowości w rozwoju psychoruchowym dziecka mogą prowadzić do zaburzeń mowy. I odwrotnie: zaburzenia mowy mogą mieć wpływ na uszkodzenia innych funkcji. W poradniku autorka wyjaśnia, jak odróżnić opóźnienie rozwoju mowy wynikające z indywidualnego tempa rozwoju dziecka od opóźnienia, które wskazuje, że dziecko nie rozwija się prawidłowo, kiedy należy się zgłosić do logopedy oraz jak stymulować mowę dziecka.


Opis książki zaczerpnięty z OSDW Azymut Sp. z o.o.
 

 


Podróże małe i duże czyli Jak zostaliśmy światowcami
Wojciech Mann, Krzysztof Materna

PRZEJDŹ DO KATALOGU

Podwójna dawka humoru - najzabawniejsze podróże Manna i Materny. Prywatne wspomnienia duetu, który stworzył niezapomniane programy, m.in. MdM, Za chwilę dalszy ciąg programu i M kwadrat. Absurdy PRL-u oraz niewiarygodne historie, które choć prawdziwe, brzmią jak wymyślone przez satyryka. Opowieści z czasów, gdy podróż „Stefanem Batorym” otwierała bramy wielkiego świata. Jak autorzy zostali potraktowani przez sycylijską mafię? W jaki sposób wprowadzili cła na plastikowe dywany? Na co prawdziwi mężczyźni wydają pieniądze w Acapulco? Po bestsellerowym RockMannie kolejna książka, która wzrusza jak wspomnienia z młodości, a śmieszy bardziej niż niejedna komedia.


Opis książki zaczerpnięty z OSDW Azymut Sp. z o.o.
 

 


Jak pomóc dziecku nauczyć się angielskiego
Claire Selby

PRZEJDŹ DO KATALOGU

Claire Selby od ponad dziesięciu lat opracowuje materiały do nauki języka angielskiego dla dzieci. Jest autorką szkolnych kursów publikowanych przez Cambridge University Press, Oxford University Press. Stworzone przez nią programy do nauki w szkole i poza nią są wykorzystywane w ponad 40 krajach.
W książce znajduje się wiele cennych wskazówek. Między innymi: kiedy rozpocząć z dzieckiem naukę drugiego języka, jak zachęcać i wspierać malucha w nauce, jak dobierać materiały do nauki języka w domu, jakich efektów oczekiwać na kolejnych etapach nauki, w jaki sposób uzupełniać w domu naukę języka w szkole.


Opis książki zaczerpnięty z OSDW Azymut Sp. z o.o.
 

 


Jak walczyć z uzależnieniami?
Andrzej Augustynek

PRZEJDŹ DO KATALOGU

Czytelnik otrzymuje monografię psychologiczną, zawierającą aktualną wiedzę wzbogaconą badaniami i doświadczeniem terapeutycznym autora na temat uzależnień opisanych od strony diagnozy, rozpowszechnienia i terapii. Książka adresowana jest nie tylko do specjalistów terapii uzależnień, ale także studentów kierunków medycznych i psychologicznych oraz osób borykających się z problemem własnego uzależnienia.


Opis książki zaczerpnięty z OSDW Azymut Sp. z o.o.
 

 


Rozwijanie zdolności uczenia się : z Wygotskim i Brunerem w tle
Ewa Filipiak

PRZEJDŹ DO KATALOGU

Ewa Filipiak swoją książkę kieruje do nauczycieli, by zachęcić ich do budowania „kultury uczenia” poprzez aktywne uczestniczenie w spotkaniu edukacyjnym z uczniami. Nie jest to jednak zwykły poradnik.
W pierwszej części autorka wyczerpująco omawia proces powstawania wiedzy i uczenia się, strategie pracy nauczyciela z uczniem oraz role, jakie przyjmują oni w edukacji. Ponadto podkreśla znaczenie motywacji do nauki. Uwagę poświęca również istocie organizacji, wspieraniu pracy ucznia oraz systemowi oceniania i kontrolowania podejmowanych wysiłków edukacyjnych. Druga część książki szczegółowo przedstawia różne strategie rozwijania zdolności uczenia się.
Niniejsza publikacja jest efektem badań prowadzonych w latach 2006–2009 pod kierownictwem autorki realizowanych w ramach projektu badawczego MNiSW pt. „Rozwój zdolności uczenia się uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum”.


Opis książki zaczerpnięty z OSDW Azymut Sp. z o.o.
 

 



Osoba głęboko upośledzona umysłowo w systemie edukacji - analiza porównawcza zajęć rewalidacyjno-wychowawczych

Sylwia Wrona

PRZEJDŹ DO KATALOGU

Prezentowane materiały mają charakter teoretyczno-badawczy z właściwymi procedurami metodologicznymi oraz interdyscyplinarną podbudową teoretyczną […]. W przedstawionym tu spektrum walorów pracy należy podkreślić praktyczną przydatność zawartych w niej treści.
Książka może być adresowana do różnych instytucji, osób i służb, a mianowicie specjalistów ds. rehabilitacji, nauczycieli, wychowawców, opiekunów, personelu pracującego w domach pomocy społecznej, zakładach aktywności zawodowej i zakładach pracy chronionej, różnych ogniw administracji rządowej, organizacji pozarządowych, ruchów samopomocowych, rodziców. Monografia może stanowić cenną pomoc naukową dla studentów, zwłaszcza kierunków pedagogicznych, socjologicznych i psychologicznych.
Z recenzji dr hab. Teresy Żółkowskiej, prof. US

Przedstawione w tym opracowaniu badania są próbą nakreślenia charakterystyki zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży głęboko upośledzonej umysłowo, prowadzonych w ośrodkach pozarządowych oraz na terenie domów pomocy społecznej. Jestem przekonana, że niniejsza książka pozwoli na ukazanie zarówno słabych, jak i mocnych stron zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, ale przede wszystkim rozwiązań, które mogą się stać inspiracją dla innych osób pracujących z omawianą grupą wychowanków, tak aby najlepiej i najowocniej wpływały one na rozwój psychofizyczny dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.
Autorka ufa, że informacje zebrane w niniejszej książce pozwolą na przynajmniej częściowe uzupełnienie luki teoretycznej dotyczącej funkcjonowania osób głęboko upośledzonych umysłowo, a także ich edukacji. Ponadto mogą stać się inspiracją do zainicjowania i wdrożenia zmian organizacyjnych.


Opis książki zaczerpnięty z OSDW Azymut Sp. z o.o.
 

 


Wobec obcych : zagrożenia psychologiczne a stosunki międzygrupowe
red. nauk. Mirosław Kofta, Michał Bilewicz

PRZEJDŹ DO KATALOGU

Stosunek Polaków do innych grup czy narodów jest często naznaczony uprzedzeniami, mylnym przekonaniami i stereotypami. Nie tylko one wpływają jednak na nasz sposób postrzegania Żydów po II wojnie światowej, Rosjan po katastrofie w Smoleńsku czy kobiet w czasie sejmowych debat o parytetach. Można to po części wyjaśnić stanem zagrożenia psychologicznego, które wywołują w Polakach tego typu problemy. Bojąc się o utrzymanie swojej pozycji międzynarodowej, lękając się napływu imigrantów, zatroskani o los naszej kultury – często nieświadomie – stajemy się wrogami obcych i staramy się uzasadnić ich dyskryminację. Książka Wobec obcych podsumowuje najnowsze badania dotyczące uprzedzeń do obcych oraz prawdziwych i wyimaginowanych zagrożeń psychologicznych, które leżą u podstaw naszej wrogości.

Odmienność kulturowa oznacza obcość, ta zaś wzbudza czasami fascynację, a często zagrożenie. Zagrożenie takie może być jak najbardziej realistyczne (jak wtedy, kiedy obcy zagrażają naszym interesom) jedynie symboliczne (kiedy obcy zagrażają jedynie naszym wartościom i normom) lub tożsamościowe (kiedy obcy zagrażają naszemu „my” przez sam fakt, że mają swoją własną tożsamość). Przede wszystkim zaś obcy mogą zagrażać naszemu poczuciu sensu i własnej wartości przez to, że widzą oni sens świata gdzie indziej niż my sami, a także – z czym najtrudniej się pogodzić – gdzie indziej lokują swoje wartości i świętości. Wszystkie te (i inne) zagrożenia, ich konsekwencje i zabiegi mające na celu ich redukcję stanowią oś przewodnią tej pracy, która wydaje się ze wszech miar godna polecenia.

Opis książki zaczerpnięty z recenzji prof. dr. hab. Bohdana Wojciszke
 

 

 
Pedofilia : geneza i mechanizm zaburzenia
Maria Beisert

PRZEJDŹ DO KATALOGU

Książka ta stanowi przede wszystkim owoc badań naukowych nad etiologią niezwykle złożonego zjawiska pedofilii. Z otrzymanych wyników – wpisanych w kontekst zarówno własnej społeczno-rozwojowej koncepcji rozwoju zaburzenia, jak i licznych teorii i ustaleń wypracowanych w ostatnich latach przez specjalistów na całym świecie – wyłaniają się dwa nowe modele, przydatne zwłaszcza w pracy terapeutycznej: wyjaśniają one etiologię pedofilii rodzinnej i pozarodzinnej będącej skutkiem współdziałania szeregu czynników biologicznych, psychologicznych i środowiskowych, które występują w wielu różnych konfiguracjach.
Ponadto niniejsza książka stanowi ważny głos w debacie społecznej o pedofilii – jest wyrazem sprzeciwu wobec tolerowania patologii, przez którą cierpią wszyscy, zwłaszcza zaś ofiara i sprawca, oraz wobec promowania niedobrej, choć nierzadko „atrakcyjnej”, wizji ludzkiej seksualności w dobie zmian, które dotyczą pozycji kobiet, mężczyzn i dzieci we współczesnym świecie.


Opis książki zaczerpnięty z OSDW Azymut Sp. z o.o.
 

 


Dysleksja rozwojowa : podstawy diagnozy i terapii
Janina Mickiewicz

PRZEJDŹ DO KATALOGU

Opracowanie poświęcone jest trudnościom w nauce czytania i pisania spowodowanym dysleksją rozwojową u dzieci i młodzieży. Niniejsza pozycja, oparta na bogatym i różnorodnym materiale faktograficznym. będącej wynikiem wieloletniej pracy i doświadczeń Autorki w rozpoznawaniu i reedukacji dysleksji. Praca adresowana jest do osób, które pomagają i chcą pomagać dzieciom z trudem opanowującym sztukę czytania i pisania, a więc do pedagogów, psychologów, logopedów, terapeutów, nauczycieli, studentów oraz rodziców. Opracowanie składa sie z czterech części:

Rozdział 1. Trudności w czytaniu i pisaniu, ich uwarunkowania i symptomy.
Rozdział 2. Diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu o podłożu dysleksji rozwojowej w aspekcie pedagogicznym.
Rozdział 3.Udzielanie pomocy uczniowi z trudnościami w czytaniu i pisaniu w procesie edukacyjnym w szkole i w domu
Rozdział 4. Terapia pedagogiczna.


Opis książki zaczerpnięty z www.tnoik.com.pl
 

 



ilość odsłon: 2763
lista informacji
Komentarze użytkowników:
Dodaj swój komentarz:

Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Jeśli nie posiadasz jeszcze konta załóż je teraz
Jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem zaloguj się

katalogi PROLIB
Moodle ibuk
Dostępne publikacje
katalogi PROMAX Bazy danych
BIP
elektroniczna biblioteka pedagogiczna
edupolis
ostatnia aktualizacja:
2019-06-18 10:13:15

Biblioteka Pedagogiczna

im. gen. bryg. prof. Elżbiety Zawackiej w Toruniu
 ul. Dąbrowskiego 4, 87-100 Toruń
Tel/fax: 056 6539756

 email: biblioteka@bptorun.edu.pl

Godziny otwarcia od poniedziałku do piątku

10:00 - 19:00, soboty: 10:00 - 15:00

 

 

Projektowanie stron Toruń