„Jak sprowokować ucznia do myślenia” - spotkanie uczestników sieci współpracy i samokształcenia
Wprowadzenie
Dnia 6 października 2022 r. odbyło się spotkanie sieci współpracy i samokształcenia „Jak sprowokować ucznia do myślenia”. Uczestników spotkania powitały koordynatorki sieci: Danuta Potręć, konsultantka w Kujawsko-Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Toruniu oraz Elżbieta Wiśniewska, nauczyciel bibliotekarz z Biblioteki Pedagogicznej im. gen. bryg. prof. Elżbiety Zawackiej w Toruniu.
Przebieg spotkania
"Zintegrowana Platforma Edukacyjna i Learning Apps - narzędzia pobudzające ucznia do działania" to temat pierwszego spotkania nowej edycji sieci współpracy nauczycieli. Zajęcia prowadziła Grażyna Szabłowicz-Zawadzka, konsultantka w Kujawsko-Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Toruniu. Na wstępie prowadząca omówiła zagadnienia związane ze Zintegrowaną Platformą Edukacyjną. Zwróciła uwagę na to, co wyróżnia tę Platformę. Podała wiele przydatnych adresów: kursów online, wydawnictw oświatowych, portali edukacyjnych, e-booków i innych. W kolejnym segmencie zajęć wprowadziła uczestników spotkania w tajniki Lerning Apps - prostej w obsłudze platformy do tworzenia narzędzi, gier i zabaw edukacyjnych, które mogą urozmaicić zajęcia z każdego przedmiotu. Następnie nauczycielki pracowały samodzielnie, korzystając z nowo poznanych narzędzi. Prowadząca odpowiedziała również na liczne pytania uczestniczek sieci.
Na zakończenie Danuta Potręć omówiła tematykę kolejnych spotkań i krótko zaprezentowała sylwetki osób, które je poprowadzą.
Tradycyjnie można było zapoznać się z najnowszymi publikacjami z zasobów Biblioteki Pedagogicznej, które przygotowała Elżbieta Wiśniewska. Wśród prezentowanych pozycji znalazły się książki zakupione w ramach dotacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025
„Jak wdrażać uczniów do samodzielności i odpowiedzialności za swój proces uczenia się” to temat kolejnego spotkania, które odbędzie się w grudniu.