Międzynarodowy Dzień Edukacji - 24 stycznia 2023 r.
Międzynarodowy Dzień Edukacji
Międzynarodowy Dzień Edukacji jest świętem proklamowanym przez Organizację Narodów Zjednoczonych dla uczczenia roli edukacji dla pokoju i rozwoju. Został ustanowiony na mocy rezolucji przyjętej 3 grudnia 2018 roku przez Zgromadzenie Ogólne ONZ. Pierwsze obchody Międzynarodowego Dnia Edukacji odbyły się 24 stycznia 2019 roku.
Książki poruszające problematykę edukacji włączającej
Z okazji Międzynarodowego Dnia Edukacji zachęcamy do lektury książek poruszających problematykę edukacji włączającej. Z naszego księgozbioru wybraliśmy publikacje z lat 2016-2021.
Szkoła ogólnodostępna w procesie stawania się placówką włączającą : analiza badań ewaluacyjnych
Barbara Skałbania, Karol Bidziński. - Wydanie I. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2021.
Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole
Redakcja naukowa Iwona Chrzanowska, Grzegorz Szumski ; [współpraca: Agnieszka Rybińska]. - Dodruk wydania 2019. - Warszawa : Wydawnictwo FRSE, 2020.
Nauczyciele o szansach i barierach edukacji włączającej
Iwona Chrzanowska. - Warszawa : PWN, copyright 2019.
Nauczyciel wczesnej edukacji wobec wyzwań pedagogiki inkluzyjnej
Katarzyna Nadachewicz, Małgorzata Bilewicz. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020.
Przygotowanie szkoły wiejskiej do edukacji inkluzyjnej : na przykładzie szkół powiatu bydgoskiego
Beata Skotnicka ; [recenzent Jarosław Bąbka]. - Bydgoszcz : [Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego], 2019.
Sprawdzone metody w edukacji specjalnej i włączającej : strategie nauczania poparte badaniami
David Mitchell ; przekład Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016.
Szkoła ogólnodostępna przestrzenią realizacji różnorodnych potrzeb edukacyjnych uczniów klas IV-VI : w poszukiwaniu modelu pomocy i wsparcia
Karol Bidziński, Anna Ozga, Mirosław Rutkowski. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2019.
Grupy zróżnicowane w edukacji z perspektywy pedagogiki i pedagogiki specjalnej
Redakcja naukowa Beata Jachimczak. - Wydanie I. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2021.
Specjalne potrzeby edukacyjne : identyfikacja, obszary dostosowania i oddziaływania edukacyjno-terapeutyczne
Pod redakcją Beaty Pituły, Jerzego Wolnego ; [recenzent prof. zw. dr hab. Zenon Gajdzica]. - Kraków : Księgarnia Akademicka, 2019.
Gotowość młodzieży do integracji szkolnej z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną
Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2019.
Dziecko z niepełnosprawnością wzroku w roli ucznia szkoły ogólnodostępnej, integracyjnej i specjalnej
Beata Papuda-Dolińska. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2017.
Teoria i praktyka kształcenia integracyjnego osób z niepełnosprawnością w Polsce w latach 1989-2014
Danuta Apanel. - Wyd. 2. uzup. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2016.
Jak rozmawiać o wielokulturowości w szkole? : pakiet ekspercki dla kadry pedagogicznej : dziecko z doświadczeniem migracyjnym w szkole, wielokulturowość, moc kultur w szkole
[Autorki Małgorzata Leszko, Malina Baranowska-Janusz, Tetyana Ouerghi, Julia Godorowska]. - Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2018.
Szkoła jako przestrzeń uczenia się
Redakcja naukowa Grażyna Cęcelek, Elżbieta Woźnicka, Piotr Klimczyk. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021.
Nierówności ekonomiczne a szanse edukacyjne i bezpieczeństwo społeczne dzieci i młodzieży
Grażyna Cęcelek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020.