Znaczenie wzmożonej pobudliwości psychicznej dla rozwoju i funkcjonowania emocjonalnego i społecznego uczniów zdolnych - wykład online
Informacje na temat wykładu
Serdecznie zapraszamy do udziału w wykładzie online: Znaczenie wzmożonej pobudliwości psychicznej dla rozwoju i funkcjonowania emocjonalnego i społecznego uczniów zdolnych, który odbędzie się 1 marca 2023 r. (środa), godz. 17:00-18:00. Wygłosi go prof. dr hab. Wiesława Limont - profesor wizytujący w Instytucie Edukacji Artystycznej Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.
Udział w wykładzie jest bezpłatny. Liczba miejsc jest ograniczona.
Limit miejsc został wyczerpany
Tematyka wykładu
Osoby zdolne charakteryzują się zwiększoną wrażliwością, intensywnością i głębokością przeżyć, bogatszym i odmiennym, od standardowego, odbiorem rzeczywistości. Zdolni i utalentowani myślą i czują inaczej niż ich rówieśnicy, mają inną drogę rozwoju. Zawdzięczają to, między innymi, wrodzonej pobudliwości psychicznej czyli nadmiernej reakcji na bodźce zewnętrzne i wewnętrzne. W wykładzie zostaną omówione problemy związane z podwyższoną wrażliwością, asynchronicznym rozwojem oraz funkcjonowaniem emocjonalnym i społecznym uczniów zdolnych
Informacje na temat prelegentki
Prof. dr hab. Wiesława Limont (em. profesor Uniwersytetu Mikołaja Kopernika) wieloletnia kierowniczka Zakładu Sztuki Mediów i Edukacji Wizualnej na Wydziale Sztuk Pięknych w Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Aktualnie profesor wizytujący w Instytucie Edukacji Artystycznej Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Prowadzi badania związane z pedagogiką i psychologią zdolności i twórczości, wyobraźnią twórczą, uzdolnieniami kierunkowymi, teorią dezintegracji pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego ze szczególnym uwzględnieniem wzmożonej pobudliwości psychicznej. Jest autorką eksperymentalnych programów edukacyjnych stymulujących rozwój wyobraźni i zdolności twórczych dzieci i młodzieży oraz koncepcji intermedialnych warsztatów twórczych. Autorka trzech książek, współredaktorka kilku monografii zbiorowych oraz licznych artykułów naukowych.