Wykład online: Grywalizacja i inne techniki edukacyjne związane z zastosowaniem gier oraz ich elementów jako formy zwiększania zaangażowania
Informacje na temat wykładu
Serdecznie zapraszamy do udziału w wykładzie online: Grywalizacja i inne techniki edukacyjne związane z zastosowaniem gier oraz ich elementów jako formy zwiększania zaangażowania, który odbędzie się 13 grudnia 2023 r. (środa), godz. 17:00-18:00. Wygłosi go dr Natalia Pamuła-Cieślak z Instytutu Badań Informacji i Komunikacji UMK w Toruniu.
Udział w wykładzie jest bezpłatny. Liczba miejsc jest ograniczona.
Tematyka wykładu
Zastosowanie gier w edukacji ma swoje korzenie w świecie starożytnym. Współcześnie także docenia się ich znaczenie dla sformalizowanego systemu nauczania, ale także edukacji nieformalnej, polegającej na kształtowaniu postaw społecznych, budowaniu istotnego dyskursu, wzbudzenia refleksji, zmiany zachowania. Definiuje się i opisuje różne kategorie rozgrywek lub ich elementów wykorzystywanych w nauczaniu. Wykład pozwoli przybliżyć wykorzystywane techniki i metody (m.in. gry w edukacji, grywalizację jako technikę motywującą i angażującą, game-based learning, edutiment oraz zastosowanie gier poważnych) na wybranych przykładach działań edukacyjnych.
Informacje na temat prelegentki
dr Natalia Pamuła-Cieślak - adiunktka w Instytucie Badań Informacji i Komunikacji UMK w Toruniu. Zainteresowania badawcze: wyszukiwanie informacji w środowisku cyfrowym, gry i grywalizacja w edukacji informacyjnej, komunikacyjnej i medialnej, otwarta nauka, funkcje informacyjne mediów społecznościowych i architektura informacji. Autorka książki „Ukryty Internet jako przedmiot edukacji informacyjnej”. Prowadzi zajęcia z wyszukiwania i prezentacji informacji na kierunku Architektura Informacji, a także zajęcia z nauki o informacji dla studentów szkół doktorskich. Inicjowała, współtworzyła i współprowadziła szkolenia e-learningowe dla polskich bibliotekarzy (BIBWEB, Login: biblioteka, Infobroker). Autorka wielu warsztatów, szkoleń i wykładów z zakresu wyszukiwania informacji, oceny jakości, publikacji w otwartym dostępie, gier i grywalizacji w edukacji, architektury informacji i mediów społecznościowych dla instytucji GLAM. Od 2014 roku współpracuje z Directory of Open Access Journals jako redaktorka polskiej grupy recenzentów czasopism. Jest także redaktorką naukową czasopisma o otwartym dostępie pt. „Toruńskie Studia Bibliologiczne”.