AI wokół nas: jak zmienia edukację, kreatywność i naukę - wykład online
Serdecznie zapraszamy do udziału w wykładzie online: AI wokół nas: jak zmienia edukację, kreatywność i naukę. Wydarzenie odbędzie się na platformie Microsoft Teams 26 listopada 2024 r. (wtorek), godz. 10:00-11:00. Wygłosi go dr Tomasz M. Rutkowski z RIKEN AIP (Center of Advanced Intelligence Project) w Japonii.
Tematyka wykładu wpisuje się w realizację jednego z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024: Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci [...]
Udział w wykładzie jest bezpłatny. Liczba miejsc jest ograniczona, obowiązuje wcześniejsza rejestracja.
Wykład będzie rejestrowany, w związku z tym osoby, które nie będą mogły uczestniczyć w wydarzeniu na żywo, mogą uzyskać dostęp do nagrania pisząc na adres informacja@bptorun.edu.pl.
Informacje na temat prelegenta
dr Tomasz M. Rutkowski jest badaczem urodzonym w Polsce. Od 1998 roku mieszka w Japonii i swoją działalność zawodową koncentruje na neuronauce obliczeniowej (neurotechnologii), zastosowaniach multisensorycznych (multimediach), sztucznej inteligencji i wzmacnianiu inteligencji. Opracował wielokrotnie nagradzany dotykowy (haptyczny) interfejs mózg-komputer, a także zajmuje się projektowaniem mediów wielozmysłowych (słuchowych, wzrokowych, dotykowych itp.). Dr Rutkowski brał także udział w badaniach nad bezpośrednim interfejsem mózg-muzyka z zespołem prof. Furukawy (Tokijski Narodowy Uniwersytet Sztuk Pięknych i Muzyki). Brał udział w badaniach nad mózgowymi korelatami kreatywności wspólnie z prof. Okadą (Uniwersytet Tokijski). Obecnie jest pracownikiem naukowym zajmującym się badaniami nad sztuczną inteligencją w Center of Advanced Intelligence Project (RIKEN AIP) w Tokio, gdzie jego badania koncentrowały się na zwiększaniu inteligencji ludzkiej (IA) w celu zapobiegania demencji oraz pasywnemu rozwojowi BCI przy wsparciu technik głębokiego uczenia się.