Metafizyczny dramat romantyczny; jego geneza, kanon i interpretacyjne zawiłości - na przykładzie Mickiewiczowskich "Dziadów" (cz. II, IV, III) -wykład online (Powtórz i zdaj maturę z języka polskiego)
Informacje na temat wydarzenia
Serdecznie zapraszamy do udziału w piątym bezpłatnym wykładzie z cyklu „Powtórz i zdaj maturę z języka polskiego – prelekcje online ekspertów". Kolejne wydarzenie, adresowane do wszystkich miłośników literatury (a szczególnie do tegorocznych i przyszłych maturzystów) odbędzie się 6 marca (środa), w godz.: 17:00-17:45. Zajęcia zatytułowane: "Metafizyczny dramat romantyczny; jego geneza, kanon i interpretacyjne zawiłości - na przykładzie Mickiewiczowskich Dziadów (cz. II, IV, III)" poprowadzi prof. dr hab. Grażyna Halkiewicz-Sojak.
Wykład ten będzie kolejnym wydarzeniem, które zorganizujemy we współpracy z Komisją Filologiczną Towarzystwa Naukowego w Toruniu. Członkowie Komisji, będący równocześnie cenionymi naukowcami związanymi z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu, wygłoszą wykłady dotyczące romantyzmu i kolejnych epok literackich.
Zapraszamy do wypełnienia formularza rejestracyjnego. Osoby zarejestrowane otrzymają link do wirtualnego pokoju (platforma Microsoft Teams), w którym odbędą się najbliższe zajęcia. Osoby, które zarejestrowały się na jedne z poprzednich zajęć i zaznaczyły również drugą zgodę nie muszą się ponownie rejestrować - na adres e-mail podany w formularzu będziemy wysyłać informacje o terminach następnych zajęć oraz linki do spotkania na platformie Microsoft Teams. W każdej chwili można wycofać zgodę (wystarczy wysłanie w e-mailu zwrotnym informacji o tym fakcie).
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona.
Informacje na temat Prelegentki
Prof. dr hab. Grażyna Halkiewicz-Sojak – związana z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu, historyk literatury, członkini zarządu Towarzystwa Naukowego w Toruniu, komitetów redakcyjnych Dzieł wszystkich Cypriana Norwida oraz rocznika „Studia Norwidiana”. Jej badania skupiają się na literaturze okresu romantyzmu, co znalazło wyraz w licznych artykułach i kilku książkach, np. Byron w twórczości Norwida [1994], Wobec tajemnicy i prawdy. O Norwidowskich obrazach ‘całości’ [1998], „Przedświt” Zygmunta Krasińskiego [2004], Nawiązane ogniwo [2010; 2022], Osoby w refleksji, biografii i twórczości Cypriana Norwida, [red.], 2022. W obrębie jej zainteresowań naukowych mieszczą się również zagadnienia związane z recepcją poezji dziewiętnastowiecznej w literaturze wieku dwudziestego i współczesnej (zob. np. Karol Wojtyła/Jan Paweł II wobec tradycji kultury polskiej [współautorstwo; 2015], „Znalazłem ciszę… Tadeusz Różewicz w szkole Cypriana Norwida [2021]).